LCHF inköpslista

Jag har kännt mig tung i huvudet länge, ont i magen och allmänt illamående trött och låg. Jag kan tänka mig att det beror på stress och annat pga jobb & annat. Jag ska kolla upp det hos läkaren i veckan då det kan vara högt blodtryck då vi har det i släkten.
 
 Jag & min sambo har alltid ätit god mat & mycket ute. Men nu har jag allafall tänkt till lite och valt bort kolhydrater som ris, potatis, pasta och bröd. Många av mina vänner förespråkar en diet utan kolhydrater. Jag tänker testa en vecka eller två och se hur det går & se framförallt hur jag mår. Förra sommaren testade jag en ketodiet med massa protein och inga kolhydrater, det gick 1 mån senn började jag må dåligt. Så jag får testa detta eller kombinera GI/Keto/ LCHF kanske?
 
Jag vet ju såklart att en livstilsförändring tar mycket längre än så, men jag väljer att starta i små steg så att jag hinner med. Jag kommer träffa min väninna som är dietist och hälsocoach N nån gång i veckan även och se vad hon säger vilket hon rekommenderar=)
 
 
Inköplista LCHF:
 
* Keso* Miniyoggi*Makrill*Advocado, Broccoli, Nötfärs, Paprika, Gurka, Tomater, Tonfisk, Lax, Kräftstjärtar, Pistagenötter, Valnötter, Blomkål, Proteinpulver, Ost, Ägg, Cremefraiche, smör, Olivolja, Kokosfett, Vitkål, Frysta bär, Kesella, Oliver, Läkerol, Fun Light
 
Så får vi se hur det går=) Wish me luck!
 
 
2012-08-06 - 11:48:08 Kost&Träning | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på LCHF inköpslista

Postat av: Kajsa http://Johanssonkajsa.blogg.se

Hejjahejja!! Det kommer gå kanonbra! Vi kör oxå igång idag med en variation av lchf -Hf :) de är jättebra att få en snabb kickstart som man får på detta! Gör att man klarar de lite längre och att man framför allt VILL mer eftersom resultatet blir såå tydligt fort!! Kram
2012-08-06 (12:27:35)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: