Svar till Josefine=) Eyelinertips "Cateyes"!


Du har så rätt! Allafall i det ena =) Eyeliner och klassiska timeless "Cateyes" med en sexig böjj på har alltid varit en favorit! Och efter många frågor om eyelinertips från såväl kompisar, bloggare och kassörskor hihihi=)så tänkte jag lägga ut mina favorit tips. Jag har dock andvänt den looken så mkt de senaste åren att det nästan blivit uttjattat dock. Men här kommer några av mina eyeliner Tricks:

 Välj en lite dyrare flytande eyeliner för en mer strikt snygg linje i en färg du gillar som matchar dina ögon.( Penslarna å färgen brukar oftast vara lite bättre i dom å lättare att applicera) Välj en eyeliner med rätt stadga i borsten som känns lätt att andvända och ger rätt mängd färg och rätt nyans. Håll handen stadigt och försök forma linjen så slätt du kan utan skavanker. Lyckas du inte första gången hjälper tops och lite ögonmakeupremover bra. Har du en penna så klicka inte ut för mkt färg utan testa dig fram.

 Mina ögon går jätte fint till mörkblå metalliceyeliner. Favoriten är från EsteeLauder (Pure colour "Indigo" 907) och Dior (Diorliner nr 298 Precision eyeliner). Går med fördel att välja även med glitter i=) Dior har en snygg silvrig eyeliner flaska med glitter i som blir assnygg=) FACE eyeliner i kakform med pensel kan andvändas för en mjukare daglook eller för kvällens smooky eyes och budgetfavoriten kommer från Lumene. Välj en vinklad eyeliner brush till eyelinern i kakform. Komihåg övning ger färdighet! Lycka till!

2009-10-18 - 13:23:31 Areyanna tipsar | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Svar till Josefine=) Eyelinertips "Cateyes"!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: