Gymbetraktelser!



Gu vad jag längtar till gymmet idag!! Yeeey!! Ska bli så enormt kul med alla nya pass och nya utmaningar i höst! De här kilona jag kämpar med börjar sakta men säkert försvinna och kroppen blir fastar för varje gympass!! Hurray!! Atlantis som jag och sambon tränar på finns på två ställen i stan=) Det ena gymmet är lite mindre, mysigare och nyare men färre har hittat dit än till det stora mitt i stan. Gymmet mitt i stan är ganska välbesökt och flitigt andvänt av en massa snygga vältränade slimmade tjejer och välbyggda killar. Sambon å jag har tränat på det lite mindre mysigare gymmet hela tiden nu ett par månader senn jag skaffa kort där. Men i förrgår fick jag för mig att testa det stora gymmet i stan ensam!
Nervöst! Pirrade lite i magen. Visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig! Men jag hoppade upp där på crosstrainern och rev av ett järnpass! Mitt när jag står där och svettas som mest hoppar det upp en söt brunett jämte mej med stora långa lockar och bruna pigga ögon!
- Hur gör man med den här? - Gör jag rätt frågar hon mig trots mina hörlurar. Jag blir förvånad men visar henne hur maskinen funkar. Vi snackar lite. Det visar sig att tjejen precis som jag brukar gå morgonpromenader och dricka citronlemonad + gymma ett par dagar i veckan. Att hon sedan dessutom är ny istan och vi nästan råkar bo jämte varann var en kul surprise! Coincidence liksom! Anyway vi tjata lite å lova ses igen å byta nummer! Kul!"
Efter det kika jag runt lite och testa maskinerna. Precis när jag satt mig ner kommer det fram en biffig stor kille och knackar mig på axeln. Jag tar av hörlurarna igen och vänder mig om. - Kan jag köra emellan dig? frågar han och nickar mot maskinen jag sitter vid. Visst säger jag. Vips så har 3 av hans kompisar joinat honom och jag står mitt en crowd av välbyggda killar. Jag får lite smått panik och går mot pappershållaren torkar svetten som rinner i pannan senn crosstrainern och ställer mig och väntar. Han rycker hårt i maskinen och stönar sådär som killarna gör när de lyfter lite för tungt? Eller är det för att motivera varandra kanske?? Hmm anyway,... Jag gör klart mina reps och går vidare. Jag pluggar i hörlurarna och ler att jag klarat min första dag på nya gymmet rätt hyffsat! Och den där pirriga känslan och nervositeten? Den la sig rätt snabbt. Dom är inte varken bättre än mig eller vidare annorlunda utan jag är en av dem=) En helt vanlig något vältränad men motiverad tjej som älskar att träna! That´s all it takes=) Så våga Put Yourself out there och testa lite nya grejjer tjejer!! Det har vi allt att vinna på!

2009-08-26 - 12:15:28 Kost&Träning | (4) kommentarer | Trackbacks ()

4 kommentarer på Gymbetraktelser!

Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆ http://fashionstars.blogg.se/

härligt med träning =)
2009-08-26 (13:52:36)

Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦ http://etalvis.blogg.se/

sv: tack! :)
2009-08-26 (15:06:38)

Postat av: Elina - Den svenska blondinen http://www.ensvenskblondin.se

Jag håller med om att vissa gym kan vara lite skrämmande ibland, då det är en "viss typ" av människor som går dit. Mitt gym hemma i Sverige är så men för det mesta så inbillar man sig. Om man är trevlig mot dem så är de trevliga tillbaka :) You go girl!!! :) Pussssssssssss
2009-08-26 (17:28:42)

Postat av: Elina & Linnéa http://klackarnaitaket.blogg.se/

Tack så hemskt mycket för alla kommentarer :) du är inte intresserad av att skaffa en till hamster? http://klackarnaitaket.blogg.se/2009/august/saljes-hamsterungar.html



Ha en bra kväll!

/Elina & Linnéa

2009-08-26 (17:49:09)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: