Morgonstress

Hej på er! Hur har ni det idag? Idag vaknade jag till en stressig och inte så trevlig morgon. Telefonen har ringt i ett bla. Min medverkan i debatt programmet ikväll blev avblåst. Redaktionen tyckte att nyare fall var mer intressant + rådgav mig för min egen skull att det nog var bättre att jag inte deltog då själva debatten kunde bli ganska otäck.
 
Givetvis förstår jag det som de så snällt uttryckte det, men varför stressa upp mig i onödan och tänk på all bortkastad tid jag la på att förbereda mig inför denna igår. Jaja, allt händer av en anledning antar jag. Nu har jag hunnit gå min morgonpromenad allafall + lagt i min ricinoljekur i hårbotten. Jag sitter med den i just nu. Senn ska jag ta ett avslappnande bad och försöka skaka av mig den här hemska morgonen.
2012-11-22 - 10:37:00 Everyday Life | (5) kommentarer | Trackbacks ()

5 kommentarer på Morgonstress

Postat av: Jennifer http://jenniescorner.blogg.se

Hej hej =)! Just nu läser vi projektkompetens och ska planera ett projekt, riktigt kul faktiskt, kommer ju tyvärr inte hinna genomföra projektet så vi får låtsas, men ändå jättespännande =).

Usch så jobbigt med stress, jag sa nej till stress idag och stannade hemma från föreläsningarna och såg till att få lite sovmorgon istället. Kroppen mår ju inte så värst bra av all stress hela tiden. Låter som en bra idé att lägga sig i badet ett tag. Själv får man väl hoppa in i duschen =).

Hoppas att resten av din dag blir lugnare så du får tid att njuta av den också! Kram kram
2012-11-22 (10:52:42)

Postat av: Anna T - Nörd och Filmskapare http://www.annatjernstroms.blogg.se

Tråkigt att det blev avblåst, men jobbigt med stress :( hoppas du kan slappna av med ett skönt bad!

sv: Åh vad kul att du gillade citatet :D och att det fick dig till skratt ^^
2012-11-22 (11:33:25)

Postat av: Charoline http://Charolinee.blogg.se

Svar: Tack fina du! :) Ja, det gör den verkligen! Tänk att det redan är fredag imorgon igen! Helgen kommer gå superfort!
2012-11-22 (12:22:09)

Postat av: Nett http://www.enkoppkaffe.se

Illa av dem att stressa upp dig så för att sedan ställa in det!
2012-11-22 (12:27:23)

Postat av: Sandra http://www.aslundsandra.blogg.se

Hej! Jobbigt med en sådan start på morgonen. Vad var det för debatt du skulle varit med i? Hoppas resten av dagen blir bättre för dig.

Bananplättarna är supergoda, smakar som bananmuffins om du ätit det. Mosar 1 banan och blandar i 1 ägg & ½ dinkel fullkornsmjöl, kan lika gärna ha vanligt vetemjöl också. :) Det där ska tydligen vara två portioner men det är vad jag äter själv. Vad jobbar du med? Såg att du är behandlingspedagog. Jag har alltid velat utbilda mig till det och hjälpa personer med missbruk men gissar på att man kan jobba med väldigt olika saker?

Fy vad jobbigt att ha sin pappa inne från & till hela tiden, det är min värsta mardröm att T skulle lyckas åka in efter vi fått barn men tror han har lärt sig en läxa efter de här straffen.. Har ni hållit kontakten eller har ni brutit? Han har faktiskt äntligen hört av sig nu efter ett par dagar, de hade hittat droger i någon cell så alla hade varit inlåsta i sina celler utan att få gå ut. Jag vet att jag inte ska oroa mig så mycket men gör det ändå, vet att han alltid klarar sig men det är lättare sagt än gjort att tagga ner och inte övertänka så mycket! Så lättad att det inte var han som ställt till det den här gången! Försöker leva mitt liv så gott det går, är sjukskriven så är lite svårt men har ju hundarna och gymmet, träffar kompisar så mycket jag orkar. :)

Dogo Canario är inte så aktiva, inte min iallafall.. Hon vill helst ligga ute i solen och iakta folk eller gå slowmotion promenader och lukta på blommorna. Det är en vakthund men hon är samtidigt en riktig familjehund som älskar alla mina kompisar/familj. Men hon har koll på vilka fotsteg i trappuppgången som är grannarnas och vilka som är främlingar och slänger alltid ett öga bakåt på promenaderna. Hon går dock inte ihop med tikar tyvärr, men mina två går ihop hur bra som helst. De är nästan lika gamla så de har växt upp tillsammans, är som syskon! :) Benji har hur mycket energi som helst, försöker träna honom både fysiskt & psykiskt och nu sedan Tommie åkte sista gången har en tjej börjat ta honom på långpromenader 1-2ggr i veckan så att jag får lite avlastning + kan lägga mer tid på Milah, det är svårt att ge båda det de vill ha när de är såpass olika. Vad gör du för olika övningar med King? :)

Haha blev riktigt långt nu, hoppas inte det blev för rörigt. Kram



2012-11-22 (12:50:50)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: