Spakväll hemma<3<3

Igår på fredagen när jag kom hem var jag helt utmattad. Vi hadde fått dålig mat till lunchen någon soppa som fick min mage att snurra runt runt och gav oss magknip. Cock & Chill mat kan visst va olämligt vid vissa temperaturer ibland. Men men nog om det. När världen snurrar och allt blir stressigt så varvar jag ofta ned med ett varmt hett bad. Nått gott att dricka som ett glas Corona & några goda nötter. Och så ligger jag där i det väldoftande cocosbadskummet och njuter till lugn musik. Varvar ned mitt sinne och min själ finner ro. Ro att gå ned i varv och ro att ta nya tag. Men mest att bara stilla acceptera att vardagen blir sådär stressig ibland. Jag har insett att jag gör bäst då i att  bara kapitulera och gör något som får mig att må bra. Något som är bra för min själ och mitt sinne. Så jag kryper ned i badet efter jobbet och en tuff vecka och när jag kliver upp igen så mår jag mycket bättre igen! Jag känner mig som en helt ny människa oftast, som att all stress spolats bort och att alla braiga tankar och känslor fått näring och badat i ljuset! Och jag får ny kraft igen! Vad härligt! Hur underbart är inte det egentligen? Det gäller ibland att hitta glädje i även dom små sakerna! <3<3<3



Mys!!


                                                                                                                                              

2012-05-05 - 12:18:30 Hearth things | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Spakväll hemma<3<3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: