Jag vill minsann inte se ut som dig!...

Den här bilden är tagen på mig på gymmet för något år sedan tror jag. Jag hadde blondt hår då men annars förrutom 4 kg är jag densamma=) Min vikt har pendlat sedan jag skadade ryggen. Jag kan inte skylla all min övervikt på det- det vet jag, men min skada i ryggen har stor del i varför jag ser ut såhär. För några år sedan vägde jag mycket mindre än jag gör nu. Hur som helst under ett par år gick jag upp 14 kg. Jag fick diskbrock i nedre ryggen när jag gick i gymnasiet och jag genomgick 2 operationer. Varav en för ett par år sedan. Jag tränade hårt och mycket när diskbråcket kom bla gymnastik, simmning och gym träning. Jag minns att en av badvakterna sa till mig att inte bygga mer muskler och att han tyckte jag kunde stanna hemma nån gång ibland. Jag boddde mer eller mindre i simhallen och på gymmet då. Jag tyckte att jag var tjock när jag vägde 53 kg! Jag hadde en inre bild av att allt över då 50 kg var fel.

 Min vikt nu är som sagt orelevant.  Vad som däremot är relevant är att jag vill må bra och ha en vikt jag trivs med. Jag har kämpat med vikten mycket sedan ryggskadan. De senaste året gick jag ned 4 kg. Jag gick hos en kostrådgivare som visade sig vara en väldigt dålig förebild. Så jag slutade hos den kostrådgivaren. Jag testade Kickboxning vilket var super kul och tuff träning!Men ryggen orkade inte det.. Efter 35 sparkar i magen så sa det stopp!=/=/=/ Vilken sorg! Jag som älskade boxningen!Men men min rygg bestämmer, för den smärtan är inte värd min tid! Aldrig mera! Det var det värsta jag gått igenom! Nästan allafall! Usch! Folk kan inte förstå det om dom ej varit med om det!!!

Och nu kämpar jag på själv via gymmet och löpning ute eller promenader + hemma träning på dvd. Men det är inte det lättaste med allt som ska hinnas med som ni säkert vet! Jobb, pendlande till / från jobb/ hunden/hemmet/kosten/ sambon/vänner/ fritidsaktiviteter + träningen. Jag nöjjer mej sällan med något annat än det bästa. Det vet dom som känner mig! Att jag är envisare än den envisaste när jag bestämt mig! 

 Så det lovar jag mig själv att kämpa på=) Och jag kommer nå mitt mål oavsett vad folk säger om mig! Att säga fula saker är inte vidare smickrande! Och jag hoppas att den som var så plump att säga precis som han eller hon tänkte om mig häromdagen kan tänka efter nästa gång. Det finns oftast en historia bakom varför dom här extra kilona smygit sig på. För ingen vill väll bära på 10 extra pannor frivillilgt`? Inte jag iallafall!  Och jag är inte vikten av vad jag väger utan vikten av mitt hjärta och vad som finns därinnuti!! <3<3<3


 

2012-05-18 - 11:51:37 Personligt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Jag vill minsann inte se ut som dig!...


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: