Att ta körkort eller inte?

Dessa böcker ligger och skräpar hos mig sedan 6 mån minst! Usch, jag måste ta tag i det tänker jag. Medans mitt sinne säger nej jag vill faktiskt inte ta tag i det, jag vill faktiskt inte köra bil just nu. Men saken är den att i det här samhället värderas våra insatser på arbetet utefter om vi har körkort eller inte. Så summan av kardemumman är att jag måste ta körkort. Vare sig jag vill det eller ej. Jag var inte som alla andra och tog det när jag var 18. Jag var inte som alla andra som övningskörde med mamma eller pappa. Varför har en förklaring: Jag var helt enkelt inte intresserad + hadde ingen vilja till det. Pappa sa att vi var ute och körde en gång men jag minns inte. Och det känns så långt borta nu. Men jag ska ta tag i det. Frågan är när jag ska ta mig samman och göra det. Boka en intensiv kurs och övningsköra...Även om jag inte vill. För det finns inga argument som räcker, varken med tanke på miljö eller hur lätt det är att ta sig runt med buss eller andra medel som tåg tex eller cykel. Så jag måste... och jag antar att det är endel av att vara vuxen med? Jag känner mig ganska vuxen ändå dock? Men det finns inget sätt att komma runt det här tror jag.....


2012-05-18 - 11:30:26 Personligt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Att ta körkort eller inte?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: