Räkfrossa Ingrid Gästbloggar:

Hej! Idag har jag & R haft en välförtjänt räkfrossa-afton!! Kom till R kl 18 och hon hade inhandlat en massa goda smögenräkor på tändsticksområdet, på Pescadore! Kan verkligen rekommenderas! Nästan onaturligt stora räkor, salta och svulstiga räk-bitches minsann! Supergott verkligen! Har nu avnjutit en god middag och gott vin och njutit av solens (förmodligen) sista strålar. Sedan fixade jag R`s naglar med ny påbyggnads gelè, och avslutad med en klar finish. Självklart blev det ett färgsttarkt nagellack till den fina solbrännan!! Från Isadora, Quik dry!
 
 
En doft, eller snarare en STANK infann sig!!
 
När jag kom till R blev jag genast tillfrågad om hur det luktade i ett rum i lägenheten.... R skyllde på hunden, som kanske, eventuellt hade kissat i rummet.. Nu är det ju så att King är rumsren, så jag hade mina misstankar..
luktade, sniffade och inspekterade rummet, men kunde bara konstatera att det på sin höjd luktade lite hund, kanske. Men det stämde inte riktigt med lukten! Efter mycket sniffande så fann vi till slut källan till lukten..
 
DÖDEN`s lukt infann sig..
 
 
kanske inte i ordagrann, direkt form, men lik-lukt i alla fall. ETT ÄGG !! Herrejisses, vad det stank! Det visade sig vara ett bortglömt kokt ägg som var med på stranden för ett par veckor sedan! Ägget var ju tänkt att ätas när vi var på stranden, men det blev ju liksom inte så.....
Så detta resulterade i att vi faktiskt begge 2 kräktes! Sprang i stafett mellan toan och det illa-stinkandes avskrädet! Mitt i allt så dök R`s sambo upp, precis när vi skulle lägga sop-posen utanför dörren. Han såg minst sagt chockad ut! Med min relativt onyktra hjärna, så lyckades jag nog se det från hans sida någolunda ändå.. Hans blick såg ut så här "shit, vad fulla ni blev på vinet! Jävlar, satans helvete! Och nu spyr ni oxå! Faaan, vad jobbigt"
Men han blev ju lättad över att våra kräkningar ENDAST berodde på lite ruttna ägg,,,,,
 
Så med detta sagt så tackar och bugar jag för mig!! Och jag hoppas på återseende!
 
2012-08-09 - 22:28:56 Friends & Family | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Räkfrossa Ingrid Gästbloggar:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: