Rättegången närmar sig med stormsteg..


Eller snigelsteg kanske man ska säga? Det hela har blivit uppskjutet och ändrat på så mycket att jag tappat räkningen nu, men men snart ska det bli av allafall. Hoppas det blir nån gång nu nästa vecka som beräknat. Sambon har tagit ledigt från jobb och allt så sånt kan ju vara bra att veta i förväg. Men men,... Får hoppas att lagen får sin rätt, om man nu kan hoppas på det. I guess not då den svenska lagen är himla mjäkig och klen och sällan ställer dem till svars som rättmätigt förtjänar det. Jag menar inte att alla domslut är berättigade eller bra men få av dem slutar bra eller på rättbördigt sätt.Det är fortsättandet på en väldigt lång diskussion, brott och straff är inget lätt ämne och speciellt inte i Sverige. Så man borde inte hoppas i onödan, men jag hoppas ändå att mannen som gjort detta ska få sitt straff. Han borde veta vad han gjort och ta sitt ansvar gentemot de anhöriga han skadat och de oskyldiga liv han tagit.Inget får någonsin vår mamma att komma tillbaka oavsett men några frågor kanske vi kan få besvarade. För din skull kära mamma hoppas jag han åker dit så det smäller om det.

2009-09-24 - 12:01:38 Personligt | (2) kommentarer | Trackbacks ()

2 kommentarer på Rättegången närmar sig med stormsteg..

Postat av: JoJo http://rockdoll.devote.se

jag blir så irriterad att dom ska hålla på och ändra datum och skit hela tiden. det har verkligen dragit ut på tiden nu. jag hoppas verkligen att det blir av nästa vecka som det är sagt. orkar inte vänta längre!

du är inte ensam om att hoppas på att han åker dit så det smäller. det vill jag oxå och jag tror att resten av vår familj vill det oxå.

ses nästa vecka underbara rebecka.

hoppas du får en bra helg! :) kramar på dig <3
2009-09-24 (19:42:55)

Postat av: Cat http://cattitude.blogg.se/

Men fy.. =( Jag hoppas verkligen att den skyldige åker dit. Håller tummar och tår för det!



Sv: Ohlala! ;D Underbart med dessa härliga drömmar! Synd bara att man alltid vaknar precis när det bästa skall hända. =P



Hoppas din söndag blir kanonbra tjejen! =)
2009-09-27 (13:15:16)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: