Halloween & Allhelgonahelgen & dess innebörd

Har ni haft en fin Halloween och allhelgona helg? Allhelgonahelgen betyder att vi minns de som lämnat oss. Den här helgen samlas alla för att minnas, oavsett om man mist någon nyligen eller för längesedan. Men i mina ögon verkar det mera som folk förlöjligar denna helgen och gör den till något helt annat. Att klä ut sig till hemskheter och gå ut i porriga kläder som väcker anstöt, varför gör vi vuxna så?Detta har blivit en så mörkt svart och kallt datum i vår kalender på många sätt. Och varför just denna helgen?
 
Den här helgen som är så viktigt. Allahelgona står för så mycket mera. Och jag tycker det är viktigt att man inte glömmer bort vad den egentligen står för och varför vi firar den. Jag önskar så att jag kunnat vara vid kyrkogården där min mamma ligger och tända ett ljus. Men jag hadde inte möjligheten att vara där i år. Men jag tänder ett ljust hemma och jag tänder ett ljus i mitt hjärta för i mitt hjärta lever du alltid vidare. Alltid älskad aldrig glömd för alltid i mitt hjärta finns du gömd.R.I.P kära mor.<3
 
2012-11-05 - 18:12:00 Tänkvärt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Halloween & Allhelgonahelgen & dess innebörd


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: