Hur King blev min<3<3<3

Det här fotot är taget den dagen då King blev min=) Jag har alltid älskat djur och speciellt hundar. Vi hadde en tibetansk spaniel i min fosterfamilj där jag växte upp. Han hette Mysen. Mysen gick bort när han blev gammal och dålig. Senn dess saknade jag det sällskapet av en fyrfota vänn!<3. Jag försökte fylla tomrummet med att vara hundvakt och genom att låna andras hundar....

 Jag önskade mig just då för några år sedan en Japansk spets. Jag kollade på blocket, och vad tror ni jag såg? Jo en jappe annons på en valp som behövde hundvakt! Jag ringde tjejen i annonsen direkt! Och fick till svar: Hur snabbt kan du komma?  Jag gick på glada ben  redan samma dag några timmmar senare och mötte tjejen med valpen Maui. Så kom det sig att vi fann varann jag å Maui. Jag passade honom Maui jappen i !½ nästan 2 år tror jag.


Maui på besök. Jag har flera äldre bilder på honom och mig dock=)

 Jag var sjukskriven för ryggen en tid och var mycket ute och gick själv så det passade bra. Maui var allt jag hadde drömt om! Den perfekta hunden! Vit såklart! Vi matchade i allt! Men det var ett problem=/=/ Maui var inte min han var Maddes... Och jag ville så gärna ha min egen hund! Så jag började leta! Först trodde jag att jag ville ha en chihuahua och passade några sånna med: Zacke och Nikita via en nyfunnen vänn=) Jag fann mig själv shoppandes massa chihuahua saker och selar å till och med en juicy couture väska till Nikita=) Men så var vi där igen de var ju inte mina... Och Nikita blev aldrig dräktig som vi trott. Och samtidigt drömde jag om att skaffa en amstaff, en beige söting med vit stjänra å tassar.


Zaxke på besök <3


 En sådan drömde jag om=) bilden ovanför satt på min dreamboard=)

Så en dag när jag var på bussen, mötte jag King. Hans Pappa välte nästan omkull mig. Jag blev förälskad och bad att få passa king. King var sååå liten! Å sååå söt!! Å precis min drömhund! Jag visste att honom ville jag ha*! Men om igen så var det problemet att han var ju inte min!! Killen erbjöd mig andra valpar från kullen en svart bla. Men dom andra valparna den här killen hadde från den kullen var inte alls lika charmiga! Dom hälsade inte alls lika kärleksfullt å självklart=/=/=/=Attans!! Så jag tackade besviket nej och gick hem...

Några dagar senare ringde telefonen.

-Hej
-Hej (jag)
-Är du fortfarande intresserad?
-Intresserad av?
-King?
-Va? Jaaa!! Såklart!!(jag) skuttar av glädje


Det var hussen till King som tänkt om och nu ville erbjuda mig att köpa King. Jag skuttade upp och ned + hoppade av glädje! Jag kunte knappt tro mina ögon!! Hörde jag rätt? Skulle King bli min?? VAAAA??? Men sa hussen.. Det är bara det att King har flera som är intresserade av att köpa honom. Han vill betala 10.00 för King. Men jag vet att du var först och eftersom ni passar så bra får du honom för 7500:- Men problemet är det att jag måste ha pengarna om 3 dagar max! Han lät allvarlig. Jag la på och lovade fixxa fram dem, pengarna.

En stund senare tog jag upp telefonen och ringde min fosterpappa Curth.


-Pappa. Hej
Hej pappa!(jag)
-Jo pappa jag undrar om jag kan få låna 7500:-?
-ja (pappa) När behöver du dem?
-tja,.. ganska direkt?
-Nu menar du?(pappa)'
-Jaaa svarar jag...tyst...och lågt..
- jo, ja,.. men det ska vi väll kunna ordna..tyst...

2 min senare ringer pappa

- Ja du har pengarna på ditt konto nu
-ååÅÅH TACK PAPPA!!! Hur ska jag kunna tacka dig??
- Tja,, en fråga bara, vad ska du ha dem till?
Jag ska köpa en hund (jag)
-ok, vad kul! Vad för ras?
- En amstaff=) Svarar jag glatt
-En vad svarar pappa?
Ja en amstaff säger jag ännu gladare
- En amstaff? Pappa låter brydd...

Sedan följer ett par meningar om hur mkt ansvar en kamphund är och att dom är farliga och oberäkneliga och kan skapa problem för mig... Pappa låter besvärad och säger inte så mkt. Men han verkar inte arg.

Vi lägger på och jag åker och hämtar King. Innan jag hämtar honom köper jag mat + fixar hundsäng å carrier + annat han behöver såklart. Jag är överlycklig! Och här är bilden när jag hämtar king=) Han är sååå adorable! Det känndes somhan även valde mig! Titta noga på hans tass?? och hans leende? Jag hadde blont hår där men jag är fortfarande samma matte=)=) Hur det gått dessa 2 åren kan ni läsa framöver under kategorin King.'=)=) Jag är sååå lycklig att vi fick varann jag och min underbara King<3<3<3<3 Och jag tror att min kära mamma RIP Sirpa , var med i detta och såg till att det gick i hamn<3<3<3 Och tack Pappa Curth! Du har ingen aning om vilken välsignelse King varit för mig! Och vad tacksam jag är för att du hjälpte mig att uppfylla min dröm!


 







King som valp! Såå enormt söt! Min underbara! Och så fick sagan och drömmen sitt perfekta slut!! Och ingen kunde vara mer glad och tacksam än mig! Kanske king med förhoppningsvis=)=)=)<3<3<3<3 Tilläggas kan att jag aldrig behövt låna pengar tidigare av min familj eller pappa. Men just vid detta tillfälle var det så att jag behövde låna dem på en gång. Och som tur är tackvare min kära Pappa så lyckades King bli min<<<3<3<3


Tack!!!

2012-05-12 - 21:28:17 King | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på Hur King blev min<3<3<3

Postat av: Gullan http://jagochminstaffordshirebullterrier.blogspot.se/

Hihihi, lite skillnad på en chihuahua och en amstaff ;)



Jag passade en amstaff/pitbullmix för några år sedan och en gång så mötte vi en kille som kom gående med en pitbull och en chihuahua och GISSA vem av dessa tre hundar som skällde och gjorde utfall......ja inte var det dom "farliga" kamphundarna iaf ;)



Han är fin din lilla kille, förstår att du blev kär i honom!!
2012-05-13 (15:45:18)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: