Dikt tillägnad L *Om att härbergera/bära en annan människas sorg

Jag kan förstår ditt hat, jag kan förstå din oro och ängslan i ditt hjärtas innersta
Jag förstår att du hatar det som varit och det som hänt

Jag förstår att du vill hämnas, jag förstår att du vill slåss och stå upp för det som är rättJag förstår din kärlek jag förstår ditt hopp

Jag ser din förtvivlan, jag kan känna din ångest och förtvivlan i din röstJag kan se hur ditt hjärta är krossat och hur din själ har gett upp

Jag kan höra dina rop efter vedergällning för din smärta och för din sorg över det som tagits ifrån dig och det som du förlorat som du aldrig kan få tillbaks

Jag kan känna din smärta, se ditt mörker och hur du tappar dig själv längre och längre bortJag kan känna smärtan i din upprörda själ i ditt inre och i din röst

Jag kan se tårarna bränna där bakom all den stolthet du byggt upp. Jag kan se hur det brinner långt där bakom där du tryckt in det långt där bakom din sköld djupt där inne där ingen når fram

Jag kan se djupet av din själs förtvivlan när det som tagits ifrån dig aldrig mer kan ges tillbaksJag kan se hur sorgen och förtvivlan kraftigt greppar kring din själ

Jag kan se hur du kämpar och hur du hjälplös strider och värnar om det som borde varit därJag kan se din låga brinna jag kan känna din eld

Jag kan höra hur du ropar och hur du känner ekot komma igenJag kan inte bedöva din förtvivlan, jag kan inte ta bort sorgen i din själ,Jag kan inte ge dig vila eller ro i dig självJag kan inte lätta djupet av din ilska eller lätta hatet i ditt inreMen jag kan med all säkerhet fastställa att livet inte alltid är rättvist eller blir som vi önskar eller tänkt

Jag önskar från botten av mitt inre av mitt hjärtas djupaste djup att jag om ens för en stund kunde radera din smärta och din sorg en liten bit så skulle den stunden vara värdig av guld

Min önskan och förhoppning är att du än en gång får möta kärlekens ljus och varma källaAtt du än en gång får stöta på ljuset som även lyser där det är mörkt Jag älskar dig min kära och jag finns här nära dig bredvid, även när du inte ser mig så står jag där här vid dig och din sida även när allt känns meningslöst

 






Dikten är skriven/skapad av mig ikväll till någon som står mig nära, men den kan likaväl handla om någon annan eller någon vi möter på vår väg fram i livet. Jag ville ge uttryck för maktlösheten man känner som anhörig och som närstående när det mest förskräckliga har hänt händer. Jag ville ge offrena en röst och sätta ord på mina känslor. Jag själv har även stått på branten mellan hat och förtvivlan tidigare pga olika händelser i mitt liv och min bakgrund men jag har hittat en väg runt och förbi det. Mitt mål när jag möter människor eller nära anhöriga med hat och sorg är inte att radera utan om ens underlätta för en stund genom att få vara någons ventil i kaoset eller känslorna när dom löper amok.

 

2012-05-31 - 20:29:27 Personligt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Dikt tillägnad L *Om att härbergera/bära en annan människas sorg


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: