Skadad King=( Hundslagsmål

Hej! Gårdagen gick i ett tyvärr. Jag jobbade från 8-16 sedan hämtade vi löpbandet jag köpt för att sedan åka hem. Väl hemma gick jag ut med King för att möta Jagy och hans matte för bus i parken. Dom lekte fint 30 min. Men när pinnen kom in i leken blev det inget vidare utan det urartade och dom kom ihop sig. Det verkade helt okej i början när dom lekte, dom har träffats tidigare och lekt 2 ggr.

Men någonting gick fel, dom rök ihop, troligen över pinnen eller rangordning. Jätte tråkigt att det inte går att ha dom ihop när det blir såhär. Jag vet att dom har det i sig kampen, men jag tycker inte att man ska uppmuntra dem till att behöva ta fram den sidan i sig. Och att släppa två amstaffhanar lösa och leka var tyvärr inte helt optimalt eller smart. Nu hadde vi tur med båda hundarna att det inte slutade värre än med några skråmor och småsår.

King får leka med honorna han känner framöver och ingen kamplek. Dessutom är king i könsmognadsåldern och har ej kastrerats. Det hadde ej Jagy heller iofs men det funkar helt enkelt inte. King är Alfahane och dominant och då går det tyvärr inte.



King väntar på sin kompis Jagy

 
Parken



King och Jagy innan det urartade..


 Helt lungt...innan..


King och Jagy innan


King vilar ut hemma efteråt helt utslagen =/ Trött och med små sår i pannan. Så glad att det ej slutade värre.

2012-06-16 - 10:55:05 King | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Skadad King=( Hundslagsmål


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: