Idioter till hundägar!

Den här söta blandisen av Chihuahua/ Papillion Leo blev övergiven och dumpad hos oss i onsdags kväll klockan 22.00. Hans ägare lovade att hämta honom på torsdag förmiddag klockan 11.00. Hans ägare sa även till mig att det bara var att ringa om det var något jag undrade över eller om det var något angående Leo.

Först började det relativt okej. Leo hälsade på oss glatt och pussade på oss. Vi gick en promenad på 35 min i området. Leo var en bestämt och busig liten herre men charmig som få. Han små sprang fram med sina korta söta små ben. När vi kom hem började problemen. Leo visade sig vara helt ostabil och rädd för allt. Han klättrade på mig och juckade på mig och var fruktansvärt dominant och ouppfostrad.

Han sprang efter mig vart jag än gick pga rädsla vilket var förståeligt men inte att han skällde konstant efter uppmärksamhet + kissade på  vår nya vita matta! Jag gosade med honom, lekte och busade med honom, lyfte upp honom i sängen när vi skulle sova trots min sambos vädjan om att låta bli. Där planterade han sig på min mage och bröstkorg och vägrade gå därifrån. Jag lät honom ligga där och trodde problemet var löst att han hadde lugnat sig och bara var orolig. Men leo studsade upp igen och sprang runt i lägenheten och var orolig, paniken lyste i hans ögon och hans lilla kropp darrade av panik och ångest.

 Jag höll honom så hårt jag bara kunde som en liten bebis i min famn och talade lugnande till honom samtidigt som jag strök honom varsamt över hans huvud och rygg. Han flämtade konstant och andades konstigt + tungt. Han var helt panikslagen och förvirrad. Jag sa till hans ägare att det inte var rätt att lämna honom hos någon han ej känner så bra så sent men ägaren var desperat och jag var för snäll. Hadde jag vetat detta hur det skulle bli, en galen svettig natt utan sömn så hadde jag garanterat låtit bli. Oavsett hur söt och behövande han varit eller vilken hund det än gällt. Men jag sa ja och det fick jag ångra rätt rejält då....

1: Mattan blev förstörd, 2: han förstörde sömnen för mig och min sambo + 3: Han stressade oss något fruktansvärt även om det inte var hans fel egentligen. 4: Vi fick lov att passa honom hela tiden och när jag lämnade honom 1½ tim när jag fick lov att gå till jobb, hittade ingen hundvakt med så kort varsel och sambon var på jobbet, så hoppade han över 3 fulla flyttkartonger som jag ställt som dörr/ barrikad till köket som saknar dörr. Där fick han mat + leksaker och vatten och jag tog bort allt han kunnat göra illa sig på eller pinka ned.Men han hoppade över de höga kartongerna och när sambon kom hem såg han riktigt nöjd ut med sig själv.....Tur han inte gjorde illa sig när han hoppade ,... Super hund`??  Envis som få... Men ett charmtroll!

Ägaren vägrade svara när jag ringde och var orolig för Leo och bad honom att komma och hämta honom direkt. Ägaren brydde sig inte utan kom men dumma ursäkter. Inte förräns jag hotade med att lämna Leo stackarn på ett hundstall eller hos polisen svarade han i telefonen. Frukstansvärt respektlöst & fult gjort både jämtemot mig och den här hunden!

Leo mådde jätte dåligt och uppvisade enligt mig ett ofantligt stort behov av uppmärksamhet ,närhet & ledarskap . Jag fick honom lugn tillslut efter ett antal tim. Vi somnade i soffan jag och Leo jämte mig med huvudet på min mage. Han la tassen på min arm och min hand! Så söt! Men fyy vilken vidrig hundägare!

Jag hadde mer än gärna tagit hand om Leo och hjälpt honom att få må bra. Men jag kan inte just nu då jag ej har tiden. Ägaren verkar inte intresserad av sin hund och kan ej ge honom det han behöver det är tydligt. Tillslut fick jag tag i ägaren dock och leo hämtades efter mkt om och men nästa kväll klockan 22.30. ..... Det här + en massa annat strul har gjort att jag ej haft tid eller energi att blogga. Jag blev bara så besviken och ledsen.

Leo fångade mitt hjärta men jag fick tyvärrr lämna tillbaka honom till hans inkompetenta idiot till ägare ändå trots att det känndes fel i hjärtat...

Jag hoppas verkligen han lyssnade något på vad jag sa och tog in det på ett eller annat sätt för Leos skull hoppas jag att allt blir bra. Leo älskar sin matte... Men han borde fått en ännu bättre matte som kunde ge honom det han behöver. Tycker ni inte han förtjänar det? Hans emotionella stress och beteende härstammar från när han skiljdes från resten av sin familj då de blivit utvisade ur landet..... Fruktasvärt och grymt,...

Han saknar dem så och kan inte förstå vad han gjort för fel för att bli övergiven av sin älskade familj, hans nuvarande ägare är INTE inräknad där, även om Leo älskar honom så förtjänar han inte Leos uppmärksamhet eller kärlek eller att ens ha honom i sin närhet när han ej kan ge honom det han behöver nu. Har ni tips på ett bra tillfälligt hem till Leo tills hans riktiga mattar kommer tillbaka så hör gärna av er! Den här hunden har potential om någon ger honom tid, kärlek & bra ledarskap + gränser.<3<3




<3 Ser du mig?Du går inte va?? <3

2010-05-30 - 22:28:56 Hearth things | (2) kommentarer | Trackbacks ()

2 kommentarer på Idioter till hundägar!

Postat av: Isabelle

Stackars lille vovve :(
2010-06-01 (09:23:19)

Postat av: Hannah

Usch, blev så ledsen när jag läste detta;( jag och min sambo bor i centrala jkpg och har en liten chihuahua hane. Vi skulle mer än gärna ta hand om honom. Då kommer han att få massa kärlek+en annan hund att busa med. Hör gärna av dej.



Kram Hannah 0738106113
2010-06-01 (16:00:10)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: