Ett väldigt ärligt inlägg*

''''****''''**

*****'*****''*''*''''''''''**'*'**


*Kvinnlig mobbing*


***Varför dömma  ut en udda människa när vi kan leta ett helt liv efter ett udda föremål?***

Varför i hela världen håller vi på & mobbar ut varann såhär tjejer?? Varför dömmer vi ut varann och ger oss på varann istället för tvärtom? Senn när blev det vackert med denna tuffa kaxiga attityd som vi hyvlar av oss överallt everywhere mot varann?? Varför stöttar vi inte varandra istället och lyfter varann istället för att sänka varann?Varför måste vi tävla hela tiden emot varann? Är det verkligen vår sanna natur som så hävdas??

Vad Tror vi att vi  ska kunna ådstakomma genom att stirra ut varannoch snacka skit? Eller dra mig varann i håret som galna treåringar och bråka om en småsak?Varför detta nedvärderande Nonsens och Bullshit hela tiden??Varför gör vi tjejer såhär emot varann? Varför stöter vi bort varann och dömmer ut?Fatta vad vi går miste om! SÅåå mkt onödigt lagd negativ energi det blir på det här sättet! Så många enormt fantastiska människor vi aldrig får chansen att möta när vi gör såhär!! Så många misstag !!!


Bara för att en annan tjej ser bra ut och vågar ta lite plats?? Det är 2000 talet!!??  Måste vi dömma ut henne och snacka skit då? Varför?? Why??Vad ger det oss? Ärligt?Detta gäller inte dej va? Är du helt säker på det? För det här är nått jag vet att de flesta av oss tjejer gör.* TIME TO GET BETTER ON THIS GIRLS!*Får det verkligen oss att känna oss lite bättre med oss själv? För en sekund, en liten stund, för att få känna att du minnnsann inte är lika vidrig och ful som hon där borta? why? varför gör vi så?? Är det värt det?? Känns det okej inuti*?


Vi borde ta vara på våra olikheter istället, se  att vi kompletterar varanndra,

ta lärdom av varann, och ta vara på varandra! Oavsett vad!
Alla tjejer borde få vara unika, starka och våga ta plats! SÅ stå upp för dej

själv nu! We deserve it men hey låt oss inte glömma att ta hand om varanndra med!


Ingen är perfekt! Varför kan vi inte lära oss uppskatta vår egen och varandras olikheter och vår unika skönhet? 

Jag vägrar helt ta åt mej av sånt nonsens & dåligt beteende! Det har jag slutat med för länge senn. Time to  grow up!! Jag ser det som mest förvånande att vissa orkar lägga ned så mkt tid på att värdera mig eller försöka nedvärdera mig. Jag vet mitt värde, jag vet att jag duger och räcker till precis som jag är oavsett! Time for a Change Girls!!!!


Det är dags att vi rycker upp oss själva tjejer från den här nedtryckta självkänslan och börjar  tycka om oss själva & uppskatta oss själva för dem vi är!!! Och sluta klanka ned på andra vi  upplever som ett hot på ett eller annat sätt!  För oavsett vad det handlar om så är det inte okej och kommer aldrig så vara heller! VI är bra som Vi är och vi behöver inte klanka ned på andra tjejer för att känna dig starkare å bättre! Du är bra som du är! Jag är bra som jag är! Och tjejer! Vi duger precis som vi är!! Oavsett!!!! Vi är alla unika och vackra på just vårat unika sätt ! Jag har mitt sätt och du har ditt!

Dags att låta det vara så å sluta fred en gång för alla??Någon mer därute som kan skriva under på det?? Jag signerar det gladeligen!! Trött på det här nonsens tjaffset varje gång man ska gå ut eller varje gång man ens möter en annan tjej! Spelar ingen roll vart eller why. Vi bör bete oss bättre! Vi bär alla ett ansvar för detta mer eller mindre. No more drama and Girl´s that´s it! Vi har så mycket mer att erbjuda varann!! Vi förtjänar alla bättre än så!!! Komigen!!!




2009-05-10 - 21:15:26 Tänkvärt | (3) kommentarer | Trackbacks ()

3 kommentarer på Ett väldigt ärligt inlägg*

Postat av: Anonym

Ja tack idag mår jag toppen faktiskt , har haft en sege-dag . Solat & varit lite lagom bakis ;) hehe .. :) Hittade du på nått skoj i helgen ??
2009-05-10 (22:23:39)

Postat av: sarah http://sarahsglitter.blogg.se/

kommentaren var från mig ;P
2009-05-10 (22:23:52)

Postat av: Elina http://www.ensvenskblondin.se

Jag förstår heller itne varför tjejer inte kan hålla ihop. Är så trött på all småaktig backstabbing som man får stå ut med dagligen nästan. Varför stöttar vi inte varandra istället?? Pusspuss darling
2009-05-11 (11:15:06)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: