Oprah Winfrey show " Lev ett lyckligare liv"

Igår tittade jag på 2 av mina favorit program på tv: Oprah Winfrey show och Losing it with Jillian. Oprahs program tog upp ämnet lycka och vad som gör oss lyckliga. Oprah pratade om att materiella saker och materiell rikedom ej kan göra oss lyckliga i längden utan bara för stunden, och det stämmer juh=) Oprah pratade även om att ett arbete som gör oss lyckliga ofta inte har med mängden pengar vi tjänar på det utan meningsfullheten i det, och det stämmer helt för mig! Annars skulle jag inte jobba med det jag gör: Människor. Jag träffar dagligen människor i olika åldrar i behov av hjälp & stöd, coaching, väglening och kärlek, empati och förståelse.
 
Mitt arbete är det bästa som finns även om det ibland även är det tuffaste som finns! Lycka för mig är en balans mellan att ha hälsan dvs vara frisk, ha tillräckligt med pengar för mina basala behov såsom hyra, mat och annat nödvändigt + konsumtion och fritidsgrejjer, inre balans såsom trygghet och vänner, ett bra boende och en bra ekonomisk balans=)
 
Meningsfullhet är viktigt för mig och att jag känner att jag får jobba med det jag brinner för dvs barn och ungdomar och människor. Träning är en viktig del och bra relationer och vänner. Jag tror även på att de lyckligaste människorna är dom som följer sina hjärtan och brinner för det dom gör + som gör saker för andra och inte bara för sig själva. Jag tror även på att dom lyckligaste människorna är dom som lär sig uppskatta varje dag i nuet och som ser på livet utifrån ett optimistiskt synsätt och som är tacksamma för det dom har och inte bara tänker på det dom inte har<3<3<3Vad är lycka för er?
 
2012-10-02 - 19:33:58 Tänkvärt | (2) kommentarer | Trackbacks ()

2 kommentarer på Oprah Winfrey show " Lev ett lyckligare liv"

Postat av: Sofie :*

Hej på dig:) ja det är väldigt gott med smothie, jag brukar ha vanlig vanilj yoghurt,hallon, jordgubbar och kanske digestive kex. Ha en bra kväll
Kram <3
2012-10-02 (20:52:49)

Postat av: elle http://nattstad.se/elle.h

Tack desamma snygging! Vilket fint namn du har! :D
2012-10-02 (21:16:16)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: