Mandy Moore Cover "Only hope"

 Hej! Ikväll har jag bara myst med King och sambon + vilat upp mig. Senare ikväll har jag ägnat mig åt att spela in en Cover av underbara Mandy Moores låt " Only hope" . Denna videon är Inspelad med den knappa utrustning och kassa ljudupptagning recording min laptop har.;)+ att jag har lite svårt å stå blickstill när jag sjunger.
 
Den här inspelningen är ganska kass I know. Dessutom är detta ingen låt jag arbetat in eller lärt mig utantill. Dvs jag spelade in den inom loppet av några minuter efter att jag hört den 1 gång. Jag tycker det är väldigt bra gjort med tanke på det. Jag hadde ej som mål att sjunga den perfekt eller att välja rätt låt för min röst utan jag sjunger det jag känner för i stunden och just nu råkade det vara den låten. Det finns delar jag borde övat in ett par ggr till i låten jag vet precis vart, men jag hadde varken tid eller tålamod för det igår + med tanke på den knappa kapaciteten och ljudupptagningen min laptops ljudspelare har så får det bli vad det blir.
 
  Detta är min tolkning av låten. Jag hadde kunnat öva in den noggrannare och därmed sjungit den galant men det var aldrig mitt mål. Jag behöver inte bevisa något för någon utan jag vet att min röst är väldigt bra oavsett vilken låter jag väljer att framföra. Tanken har varit och är att jag framöver kommer ta hjälp av en professionell sångpedagog och via en professionell studio spela in endel av mina favoritlåtar bara för kul. Jag kommer lägga ut endel av dem jag övat in under tiden här på bloggen. Jag bjuder på denna=d
2012-10-28 - 20:17:00 MusicTheraphy | (2) kommentarer | Trackbacks ()

2 kommentarer på Mandy Moore Cover "Only hope"

Postat av: Josefin http://josseborj.blogspot.se/

Fin låt! Bra gjort, även fast ljudet inte var så bra.
2012-10-29 (12:29:15)

Postat av: Matte till Paris http://mendoca.blogg.se

Du har talang, du sjunger bra!
2012-10-29 (13:11:07)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: