Blivande familjehem/ kontaktfamilj!

 Hej! Jag har ett så stort hjärta för barn och ungdomar. Det finns så många där ute som behöver stöd, hjälp och kärlek som de på ett eller annat sätt saknat eller saknar på olika sätt. Jag själv är uppvuxen i fosterhem. Jag och min sambo har funderat på det länge, att dela vår vardag med något barn eller ungdom som behöver oss. Och nu har den dagen kommit. Vi ska ha vår första intervju idag. Så får vi se hur lång tid utredning och placering tar.
 
Det känns jätte spännande och kul. Och vi är förväntansfulla inför vår kommande placering. Det här känns så rätt och det kommer bli så bra<3<3<3Att göra livet, tillvaron, stunden lite lättare, lite bättre för någon annan kostar ibland så lite av tid, pengar och energi, men kan betyda allt för någon annan.<3<3<3 Tänk att få lysa upp i mörkret och vara någon annans ljus.<3
 
 
 
 
 
2012-10-25 - 12:32:00 Hearth things | (3) kommentarer | Trackbacks ()

3 kommentarer på Blivande familjehem/ kontaktfamilj!

Postat av: Jennifer Carlsson http://jenniferblomqvistcarlsson.blogg.se/

aa den är supermysig, älskar den. Gud vad kul och vilken bra insats ni gör! Hoppas allt går bra !
2012-10-25 (12:39:38)

Postat av: Ida http://vintersaga.blogg.se

Åh vad härligt! Ni gör en väldigt fin insats <3

Jag bodde i familjehem i 2 år, från att jag var 16, till jag fyllde 18. Jag vantrivdes där, och de "misskötte" allt med/om mig.
Så jag vill själv gärna ställa upp i framtiden, när man har en trygg grund att stå på :)

Kram!
2012-10-25 (20:31:00)

Postat av: Lilla fröken Svår | Eskapader bland grislampor och spetstrosor http://lillafrokensvar.se

Åh så fint, och stort! Hoppas det går vägen, det behövs fler som er! :) Själv funderar jag på att bli jourhem för behövande hundar i väntan på omplacering, ja alltså en åt gången då. Ska bara fundera lite på hur det blir för min egen lilla hund som redan har haft det stökigt. :)
2012-10-27 (14:23:45)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: