Tv3 dokumentär 26/11-12

Nu har jag och king latat oss i soffan till tv 3 dokumentär avsnittet. Avsnittet ikväll handlade om föräldrar som väljer andra vägar än normen och som följer sin inre övertygelse. Intressant avsnitt, det visar på hur stor skillnad det kan vara på vad som anses rätt och fel förhållningsmässigt till sina barn och samhället från en människa till en annan. Jag älskar dokumentärer både filmer och inslag och detta program är klart sevärd.
 
Alla har vi olika åsikter om hur livet ska levas och varför + olika förhållningsätt. Jag själv skulle ej varken enbart äta eller ge mina barn LCHF mat. Jag håller med läkaren om att man lurar sig själv i att man äter nyttigt då varken fettet i kött eller mejeriprodukter är av rätt karaktär. Jag tror mer på att äta nyttigt och röra på sig + äta varierat. Vi vet ännu inte vilka konsekvenser LCHF kommer att ge i framtiden.
 
Angående frågan om hemskolning av sina barn tycker jag det finns både positiva och negativa aspekter av det hela. Jag själv skulle föredra att låta mina barn gå i den vanliga skolan.Men jag håller med om vissa saker som kan förbättras.
 
Angående ammning så finns det ju somsagt bara rekommendationer. 6månader -1 år är det vanligaste, sedan får egen smak och tyckte bestämma tycker jag. Jag själv skulle nog följa normen och inte amma längre än nödvändigt dock men vi får se=) 
 
2012-11-26 - 22:17:00 Areyanna tipsar | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på Tv3 dokumentär 26/11-12

Postat av: Matte till Paris

Åh vad arg jag blir! Man mår riktigt illa när man ser programmet. Detta är ett starkt bevis på att även föräldrar utan funktionshinder inte borde få ha barn och också kan vara dåliga föräldrar och inte kan ta hand om ett barn på ett vettigt sätt. Ingen av dessa föräldrar förstår vad ett barn behöver. Trots att vi i Sverige har ett så bra system. Ett system som gör att far ett barn illa så tar Socialen barnet. Man ska inte amma ett barn på 5 år så är det bara. det är inte normalt. jag menar vad i helvete tänker mamman med? om hon ammar sin 5 åring nu, ska hon amma barnet när hon/han är 14 år också då ELLER?! Man är inte en lämplig förälder när man inte förstår att det är inget positivt att amma ett så gammalt barn. amma kan man göra tills ungen är 1 år sen ska man sluta. Att amma ett barn som inte är en bebis längre borde vara olagligt i Sverige. Ändra lagarna om barn! Om en mamma ammar ett barn över 1 år tycker jag faktiskt att barnet ska tas av Socialen. Det kan faktiskt vara skadligt för barnet. På vilket sätt är svårt att förklara. Men barnet ska inte lära sig att det är okej att suga på mammas tutte när man är så stor och vilka signaler sänder man ut till sitt barn? Då lär man ju sitt barn... ja, att man inte riktigt kan klara sig själv. Ett barn på 5 år ska redan vara så självständig att barnet inte ska behöva hänga på mammas tutte. Och det är inget annat än ÄCKLIGT! Ska hon inte låta ungen slicka henne mellan benen också när ungen redan är igång.... alltså KOM IGEN! Och även om vi har skolplikt kan föräldrar smitta genom och flytta utan att behöva ta några som helst konsekvenser! Det är helt sjukt! När man har barn ingår det att barnen SKA gå i skolan, det är jätteviktigt och är avgörande för ett barns framtid. Man kan inte och hinder inte lära 3 barn varje dag ämnena som barn lär sig i skolan. Jag blir så besviken, i Sverige omhändertas barn som borde få stanna hos sina föräldrar, där Socialen gjort fel och så finns det dessa korkade föräldrar som INTE borde få ha barn överhuvudtaget men som inte omhändertas! Det är inte rätt. Vart är vi på väg???! Stackars barn.
2012-11-27 (13:54:17)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: