Prestationista Javisst!

Jag har så många projekt igång så att jag storknar. Jag nöjjer mig sällan med annat än det bästa utifrån min egen prestation, förmåga och mig själv. Jag kör på som ett ångande lockomotiv som riskerar att får bränsletorsk! Vart kommer den här eviga jagande känslan av att prestera? Varför fortsätter den jaga mig? Varför blir jag sällan nöjd? Varför vill jag alltid nå högre, längre mera och framåt?
 
Drivkraft kan vara enormt inspierarande och givande men stannar man inte upp och varvar ned för att hämta krafterna & tanka själen så kör man tillslut i diket, soppatorsk, kaputt vilket kan resultera i kapsejade segel, punkterade däck och utbränd energi, kropp & själ.
 
Kreativa människor som jag själv får ofta passa sig. Att prestera måste få en mer jämn balans och jag känner själv att jag måste bli bättre på att prioritera rätt, varva ned & återhämta mig. Denna boken tar upp ämnen såsom:prestationstress, inre stress, yttre stress och kampen mot klockan och känslan av att kontroll behov/ perfektionism/prestationsförmåga/drömmar/mål och annat viktigt att tänka på när vi kreativa far fram i tillvaron. Jag ska ge den en chans<3
 
2012-11-01 - 20:24:00 Tänkvärt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Prestationista Javisst!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: