Vår/Sommar jacka



Godmorgon! Idag lyser solen med sin frånvaro! Jag som tagit fram vårjackorna=) Jag kom att tänka på det här med märken och kläder häromdagen. Varför bär vi märken som Nike, Peak Performence och liknande?

 Här i veckan så har jag ett ganska bra exepel på det fast från det dåliga hållet varför man bär dem. Min ena kollega pikade min andra kollega för att hon bar en vit peak perfomance jacka på jobbet. Hon sa : Vågar du verkligen ha den vita dyra jackan på jobbet? Dom kostar ju ändå ett par tusen? Med uppnosig ton synade hon min andra kollega. Kollegan med den vita Peak Performance jackan svarade : Jag har köpt den i kina, den kostade 300=)
 Nu log den andra kollegan pillemariskt. Hon själv bar en annan sliten svart peak performance jacka. Kollegan med den uppnosiga för mer än andra tonen visar här på ett dåligt skäl att välja märkeskläder tycker jag. För inga märkeskläder eller märken i värden kan sätta värdet på en människa. För ingen är mera värd än någon annan tycker allafall jag själv. Eller vad tycker ni?

Så här tänker jag när jag köper kläder och produkter märken eller ej: Är den snygg? Är den bekväm? Är den prisvärd? Är den bra? Kommer jag att andvända den mycket? Om svar ja då är den värd det den kostar om jag vill ha den tillräckligt mycket vill säga. Men jag skulle aldriga köpa Peak performance tex för att jag skulle kunna se mig som bättre än andra eller låta andra tro det. Jag kan hålla med om att vissa dyra märken har bra kvalite och att man köper dom därför, men att köpa dem och bära dem för att stoltsera eller glänsa i för att vara för mer än andra är inte min melodi och det tycker jag är fel. Men det är väll upp till var och en. Denna märkesjacka hittade jag på outlet allafall och jag såg ej att det var en märkesjacka förräns jag kom hem. Och inte är jag mer märkvärdig för det=) Eller vad säger ni där ute? 


2012-05-18 - 11:24:12 Areyanna tipsar | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Vår/Sommar jacka


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: