Sommarfina Naglar / Hemma manikyr

Här kommer mina tips för sommarfina naglar.

1. Fila dem i rätt längd
2. Polera dem i 3 steg
3. Buffra dem med en buffer
4. Ta bort överskottshud från nagelbanden som växt fast på naglarna med en nagelremover
5. Smörj in nagelbanden med en nagelbandscreme´
6. Smörj in händerna med en skön handcreme´
7. Applicera en närande och stärkande nagelolja
8. Lacka naglarna i en fin sommrig färg eller klarlack!

Voila! Enjoy!




Dessa sakerna gör jag nån gång i månaden eller innan jag sätter på nya lösnaglar i akryl. På fredag har jag bokat tid för nya naglar. Nagelbanden behövs uppehållas varje dag med en närande creme. Min nagelbandscreme har jag köpt på apoteket den är i bra pris + mjukgörande och skön. Lycka till!


2012-05-22 - 15:20:32 Makeup & Skönhetsvård | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Sommarfina Naglar / Hemma manikyr


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: