Hur man tar en bra bild!

Hej! Alla bilder vi tar kräver olika förarbete som bildens bakgrund, ljus, syfte, mål och bearbetning. Jag tycker inte om att skära i bilder utan jag brukar försöka rama in det rätta från början om man säger så. Det man måste jobba med för att få en bra bild är bildens ljus. Jag brukar jobba med det ljuset som finns eller via olika special effekter som en fotoduk eller reflektionsduk när jag tar mina bilder.

 Dom flesta kameror har olika förvalda inställningar eller automatiska knappar för olika ljusinställningar, dessa kan få bilderna att bli relativt ok. Men att jobba själv med bildens ljus och djup är mycker roligare=)

Tyvärr har jag bara en vanlig digital kamera än så länge men mitt mål framöver är att ha en egen systemkamera så att jag kan ta riktigt professionella bilder. Tills dess får ni nöjja er med dem jag tar med min digital + iphonen såklart=) Men det går det med om man trollar lite med ljuset och bakgrunden! Håll fokuset rätt på bilden och håll koll på alla små detaljer som fångar ditt blickfång! Så blir bilden bra! Oavsett om det är en porträttbild eller blombild eller naturbild.

Kortfattat så är fotografering en hel vetenskap men förenklat så handlar dom flesta bilder av ljuset och dess träffpunkter. Så lek med ljuset och testa dig fram? Blommor är ganska lätta att få till bra tycker jag=) Ett annat tips är att ta så många bilder du behöver tills du är nöjd och tills dú nått det målet du ville med bilden=)

2012-05-19 - 22:25:49 Areyanna tipsar | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på Hur man tar en bra bild!

Postat av: eRaey - Modell och kläddesigner med 3 egna företag http://eraey.se

Vad tycker du om sången jag gjort till min mormor som gått bort?

Du hittar den här:

http://eraey.se/2012/may/me-singning-my-own-song.html#comment
2012-05-19 (22:45:23)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: