Striden om tiden

Vikten av tid. Vad gör vi av våran tid? Hur värderar vi våran tid? Vad är tid för dig? För mig känns det ofta som att tiden bara springer iväg och att jag knappt hinner med. Jag har med åren blivit bättre på att delegera min tid rätt och lägga den på rätt saker men det är inte alltid det lättaste.

Tid är pengar det känner du säkert igen? Likaså uttrycket Waste of time? När man är ung som jag är så tycker jag tiden är av största vikt. Jag kan lätt bli irriterad om jag inte hinner det jag önskat eller tvingas att spendera tid på mindre önskvärda saker/ting i vardagen. Tiden skenar ofta iväg för mig allt som oftast. Tiden går heller aldrig att få igen. Men för mig handlar det om att göra det bästa av varje dag. Det är nog mitt måtto ändå att leva i nuet och inte i gårdagen eller för långt fram utan i nuet. Jag är jag och jag är nu inte det som varit eller som ska komma utan det som händer och är nu.

Jag tror att vi bör sluta jaga tiden hela tiden =D Och göra det bästa av det vi gör=D Och kan andvända den till! Alla människors tid är olika långa, och vad som bestämmer det är obestämt.Orättvist men sant

Vad är viktigast för dig just nu? Och framförallt är det värt din tid? Är det värt den tiden det tar i anspråk? Viktiga saker att fundera på för tiden är somsagt av största vikt. Eller vad säger ni?






2012-06-06 - 21:10:39 Tänkvärt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Striden om tiden


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: