Jönköpings Högskola

Hej! I eftermiddag har jag varit och träffat den allmänna studievägledaren på Jönköpings högskola. Jag fick ta en taxi dit för att hinna och hitta hahaha=D Men det var det värt! Vi diskuterade olika vidareutbildningar + studiemöjligheter. Jag har ju bara läst gymnasiet 3 årig + en 2 årig KY utbildning till Behandlingspedagog. Jag har nu jobbat 10 år med människor och känner för att ta nästa steg.

Jag har funderat på detta länge och jag vill gärna vidareutbildare mig inom coaching och ledarskap + eget företagande tex. Det finns hur mycket som helst! Men jag tror att jag har hittat rätt utbildning för mig! Den är på 3 år. Den finns i Jönköping och jag är behörig att söka den för att höjja min kompetens + vidga mina vyer och anta nya utmaningar. + efter examen få lön för mödan=D

Problemet i detta är bara att jag älskar ju mitt jobb och älskar att jobba. Så att sätta sig i skolbänken igen blir en ny omställning isådannafall. Men det är aldrig försent att studera det ska man komma ihåg!  Att vidareutbilda mig är en stor prio i mitt liv så varför inte nästa år redan? Just nu är det försent att söka till ett helt program men lösa kurser går ju. Men eftersom jag redan läst 2 år har jag bara rätt till csn i 3 år så det får bli ett helt program på 3 år isåfall. Kul! Jag ska kika på detta inför nästa år=D






2012-06-18 - 16:07:48 Om mig | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Jönköpings Högskola


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: