Journalist samtal...



Hej! Just nu är det mycket som händer kring mig. Jag jobbar 70 tim denna veckan och kartongerna står lite överallt hemma, så jag har inte haft varken tid, energi eller möjlighet att uppdatera er här på bloggen. Jätte tråkigt men redan nästa vecka kommer jag kunna uppdatera bloggen bättre. Det som är mest aktuellt nu är att min mammas berättelse, och hennes död, mordet den 7e juni förra året kommer publiceras på måndag i aftonbladet. Journalisten som har hand om det ringde igår och alla syskonen har fått tillföra det vi haft och har att säga. Det kommer även spelas upp delar av det inspelade videoförhör som ägde rum innan dödsmisshandeln och mordet där mamma berättar om sin dödsångest och misshandeln som skett. Att göra mammas röst hörd en gång för alla så att det hela inte glöms bort och fallet stoppas undan i någon dammig låda känns jätte bra. Jag hoppas texten kommer beröra och nå fram och ut till många. Videon kommer definitivt nå fram med stor kraft tror jag. Den lämnar nog få oberörda.
<3<3<3I love you Mammi<3<3 4_ever<3<3

2010-05-07 - 09:03:29 Personligt | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på Journalist samtal...

Postat av: Jenilita http://www.blonditamedfotboja.se

Gumman jag kan aldrig sätta mig in i din/er situation eftersom jag aldrig har gått igenom samma sak men jag tycker du är otroligt stark som orkar kämpa vidare efter en sån tragedi och värkar alltid vara posetiv och glad det är otroligt , du är en stark människa! Jag ska absolut köpa aftonbladet så jag kan försöka förstå vad det va som igentligen hände och vad du har gått igenom. Vila i Frid till din kära mamma <3
2010-05-09 (01:46:38)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: