To be Alone or With someone?

Jag har fått många frågor om kärlek den sista tiden och om varför jag är singel. Både här på bloggen & IRL. Jag har nog inga perfekta svar att ge men jag kan säga såhär: Att det är högtid och dags att jag prioriterar mig själv och låter mina drömmar och mitt liv komma först. Sedan jag flyttade till Jönköping för 6 år sedan, så har där alltid och oftast varit en kille med i bilden.

Den senaste relationen jag hadde med M varade i 6 år om inte mera beror på hur man räknar. Jag var dökär. Och på många sätt är han fortfarande den som får mitt hjärta att lee när jag tänker på honom eller ser honom. Men jag kunde inte stanna kvar. Dels för att jag fann mig själv och honom leva genom varandra to attached att vi knappt hadde något annat liv bredvid varandra och dels för att jag kännde att jag tappade mig själv mer och mer för varje dag.

Det var såklart inte Ms fel alla mynt har två sidor. Det fanns mkt bra i våran relation även. Men vi har varit igenom så mkt de här åren och speciellt jag det sista året. Så på slutet så nötte vi mest på varandra och bråkade + tjaffsade om småsaker. Kärleken fanns där och finns där men det känndes inte rätt. Jag kännde att det var dags att gå vidare med mig själv och att stå på mina egna ben. Detta har varit jätte tufft, det har varit en lång väg hit kan jag säga. Men idag står jag på mina egna ben och jag vet att jag kommer anta varje utmaning som livet sätter framför mig.

Jag kanske inte är bäst på dom tekniska saker eller att borra upp saker i väggen men jag vet gott och väl vad som gör mig lycklig och glad och just nu behöver jag lugn och ro. Så det tänker jag ge mig själv. Friheten att välja vad jag känner för varje dag på min semester och sedan får vi se.Just nu vill jag inte ha någon relation bara. Utan den enda jag kan tänka mig att ha en relation till är mig själv och mina vänner och bekanta och dom relationerna tänker jag vårda<3<3 Livet är för kort för att slösa bort vi lever här och nu det är det som är viktigast oavsett! Jag och M har skiljts åt som vänner dock så han kanske återkommer nång gång då å då i bloggen vem vet^^






2010-07-17 - 12:45:30 Personligt | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på To be Alone or With someone?

Postat av: Isabelle

Tråkigt med uppbrott, men det måste ju kännas rätt för båda och ibland måste man gå vidare åt skilda håll.. Hoppas du mår bättre nu!

Kramar
2010-07-18 (13:54:15)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: