Perfektionist? Javisst!



Läser en helt underbar bok skriven av : Alice D. Domar" Du behöver inte vara perfekt" Samtidigt som jag läser gnager ångesten & rastlösheten i mig över disken i köket och de nystrukna överdragen till kuddarna i soffan som av misstag åkt på golvet å blivit skrynkliga igen... Jag kan inte annat än att vilja slänga mig över de sakerna!

Jag vet att jag borde göra de sakerna men samtidigt behöver jag ta det lungt och läsa. Ångesten och de dubbla känslorna i det här skapar total panik! Daaah!! Jag vet att det är petitesser för er kanske men bara en sak som att sängen inte är bäddad eller allt på min att göra lista gjort får mig att stressa ihjäl mig!
Innan när jag jobbade heltid var detta dock inget problem då jag kunde slappna av mer å helt gå in i den rollen jag har på jobb. Men nu när man är hemma så mkt så måste man verkligen ... jobba hemma. Men hälften av min tid går till att söka jobb och träna + planera. Resten av tiden ska ju gå till kul saker som träffa vänner och umgås med familjen och sambon! Inte till att göra allt perfekt! Det klarar ingen! Det här duger inte! Jag får faca det här demonerna jag bär runt på hela tiden!

Varför pressar vi oss själva såhär hårt speciellt vi kvinnor? Varför låter vi dessa demoner dagligen jaga oss runt runt i vår egen skuldmedvetenhet och samvete??
Antar att det är kaoset den sista tiden som fått mej att falla tillbaka i perfektionismens klor! Men nu är det slut med det! Vem bryr sig om sofföverdragen till kuddarna i soffan är helt skrynkelfria och vem förrutom jag bryr sig om att sängen är perfekt bäddad? Och vad gör en liten grejj på fel plats för skada egenligen?Vad gör det om inte allt matchar i vardagsrummet? Och för det tredje så har Darling min lovat diska idag=) Så jag borde återgå till att läsa, right??

Ha en fin dag alla perfektionister där ute eller icke perfektionister där ute! Lite perfektionism är bra men tooo much skapar bara massa onödiga skuldkänslor, kritik och irritation! Remember that you are your own inne peace! Ingen pressar dig själv så hårt som du och ingen dömmer dig hårdare än du själv! Du duger precis som du är och med dina prestationer! Give it your best forget the rest!

2009-09-11 - 13:08:41 Tänkvärt | (1) kommentarer | Trackbacks ()

1 kommentarer på Perfektionist? Javisst!

Postat av: Hanna http://myhistorymylife.blogg.se/

jag är faktiskt likadan=)det är både på gott och ont och man måste påminna sig sj att det är helt oki om disken väntar i någon timme till=)



nja jag upptäckte andra gången när jag logga in att på varje sida står det dålda budkap och helt plötsligt så är det inte en gratis undersökning utan då alla som är med undersökningen får tex en tröja gratis men måste betala porto och frakt...hrm...det är väl inte gratis då??hrm

lika bra att hålla sig borta så man inte får en massa räkningar tillsist;)

jag hoppas du får en fin helg=)poss
2009-09-11 (15:06:00)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: