Don´t let i destroy you!



Ni känner säkert igen er nu endel av er allafall. Att bli av med jobbet kan kännas som världens största katastof och ångesten bubblar fram å paniken! Men sanningen att säga så är vi långt ifrån ensamma ... Det är tusentals arbetslösa unga i dagens samhälle idag. Det är inte lätt att få fast jobb idag! Vissa grejjer råder vi inte över helt enkelt! Utan vi kan när som helst hamna i den här sitsen oavsett vad du har för jobb och bakgrund... Vi kan inte styra vad som sker omkring och ibland utan hur vi reagerar på det hela. Välja att inte låta det förstöra oss, välja att inte låta det hota oss... Utan göra det bästa av det och se det som ett tillfälle till en positiv förändring som vi aldrig får tillbaka. Now ore never liksom! Det gäller att se till fördelarna! Mina fördelar just nu

* Jag orkar träna 5 dagar i veckan ala 6-8 tim/ veckan as hårt! Kör järnet!
dvs jag har möjlighet att gå ned de där extra kilona och må mkt bättre i kropp och sinne!
* Jag får tid att reparera kroppen genom 8-9 tim sömn varje natt
* Jag får tid att äta regelbundet och hitta tillbaka till det hälsosamma i kosten å finna inspirationen!
* Jag har tid att drömma och grubbla och fundera och sväva bort ibland!
*Jag har tid att pyssla och dona hemma och planera inför min jobbstart så jag är Ready!
* Jag har mer tid för nära och kära och vänner och behöver inte tacka nej om jag inte vill för att jag inte orkar tex för nu orkar man oftast mera å mer tid till alla nära och kära!
* Jag har tid att sätta upp mål och jobba för att nå dem!
* Jag har tid att bara vara och varva ned ibland
* Jag har tid att söka de ett jobb som kommer passa mej perfekt! om inte annat testa på lite nytt!
*Jag har massa egentid för mig själv och tid att pyssla om mig själv

Så det är inte bara negativt right? No stress var namnet men stressen återfinner vi i jobbstressen, .. jobb ångesten... Please please give me a meaningful job back! Men att göra våra liv till succe är inte det lättaste utan arbete vem är jag då? Let´s find out! Det blir vad man gör det till! Det gäller att se det positiva i det lilla! Å att bestämma sig för att segra no matter what! Jag tänker inte låta det här köra över mej, tänker du?

2009-09-22 - 11:34:54 Tänkvärt | (6) kommentarer | Trackbacks ()

6 kommentarer på Don´t let i destroy you!

Postat av: emma härnqvist/perfektion http://perfektion.blogg.se/

ah men tack för alla dina underbara kommentarer. allt väl?
2009-09-22 (12:54:54)

Postat av: thaitrÄsh http://thaitrash.bogg.se

tack för dina ord.

fast ja e inte arbetslös, iaf inte just nu :)

2009-09-22 (19:17:49)

Postat av: Hanna http://myhistorymylife.blogg.se/

ivarje negativ sak fick något positivt,det gäller bara att se det=)poss
2009-09-22 (19:55:22)

Postat av: juliae http://jejej.blogg.se/

ja, jag håller verkligen med.

christina aguilera är snygg!

allt bra med dig då? :)
2009-09-22 (20:27:35)

Postat av: juliae http://jejej.blogg.se/

åh, ja han är så söt & inte på tal om snygg!!!! :o

haha :) . jag vet faktiskt inte, jag tyckte låten va bra så jag laddade ner den oså , men de va en sån här " bästavän video " om du förstår vad jag menar? :)
2009-09-22 (20:28:50)

Postat av: stina http://kittygitty.blogg.se/

de finns överallt i skogen :) granskogen :)
2009-09-22 (21:02:12)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: