When everything feels blue




Fick just ett jätte tråkigt besked. Inget jag kommer ta upp här dock,.... inte just nu allafall. Hursomhelst, energin gick ur mej. Det var som all luft försvann som någon slog mej hårt i magen. Tårarna bara spruta,.... Och jag satte mej ned på sängen helt tyst orkade inte göra någonting. Senn tog jag fram den här boken jag har. Tacksamhetsboken kan vi kalla den. Där jag skriver ett par saker jag är tacksam för och ett par saker som jag behöver hjälp med. Ideen kommer från Oprah Winfrey men även Mia Törnblom har annammat den i sin bok självkänsla nu. Det funkar verkligen när allt känns bluee!! Då minns man de saker man har att se fram emot och de saker man faktiskt ådstakommit och som man har att vara tacksam för! Så jag satte mej ned och skrev ned de sakerna & direkt känndes det bättre! Det förändrar inte eller tar bort det som hänt, men det känndes lite bättre och gav mej mer perspektiv. Så idag blir en lugn dag hemma det behövs idag. Det ordnar sig alltid! Gäller att lyssna på sig själv dock! Orkar du inte en dag eller två så låt det va så! Bara vara är svårt men ack så viktigt!!!

2009-05-11 - 12:20:26 Personligt | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på When everything feels blue


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: