Kvinnor som dras till kriminella män?



Varför?? Jag fattar inte grejjen och jag har nog aldrig förstått grejjen? Varför är det så spännande och intressant medkriminella männ? Varför fastnar så många kvinnor för kriminella män? Varför?? What´s the big Deal??Hur kommer det sig? Varför dras kvinnorna till kriminella män? Kan det vara tvärtom också, att män dras till kriminella kvinnor? Varför??  Man tycker att tjejerna redan borde förstått från början innan de  inleder  en relation med en tungt kriminellt belastad person?  Trots detta sker det gång på gång att kvinnor i olika yrken, och i olika platser i livet faller pladask för kriminellt belastade män och kvinnor. Varför?? Utgången av förhållandet kan bli en ödesdiger konsekvens för motparten. Kvinnan kan i värsta fall dras in och dras ofta själv in i brott och kriminalitet för att skydda eller hjälpa den respektiva som redan är krimienell. Men varför dras kvinnor till dessa män?  Beror det på´deras dåliga självbild och självkänsla eller deras önskan att hjälpa? Eller pga att det är spännande och farligt? Eller den falska tryggheten?? Varför?? Kan de va så att de mår bättre själva när de umgås med personer med lika dålig självkänsla som dem själva eller lägre självkänsla till och med? Så spännande kan det väll ändå inte vara? Varför?? När ska dom börja inse och våga ta ansvar för sig själva och sitt eget mående? När ska de inse att de själva bär nyckeln till sin egen frihet och lycka? När ska de inse att de förtjänar bättre?? Innan det är försent?? Förstår de inte att de kan råka illa ut själva? Förstår det inte konsekvensera av sitt handlande när det söker sig till sånna personer?? Det är varken bra eller hälsosamt ... utan innebär stora risker....Varför denna romantisering av det kriminella? Kvinnorna blir ju en del i det med?? Jag fattar inte?? Hur kan det här hända dagligen och överallt och drabba helt vanliga kvinnor överallt? Varför?? Vad är det som är så häftigt och spännande med detta egentligen?? Vaa?? Jag fattar inte?? 



 
!
2009-07-12 - 19:36:16 Tänkvärt | (4) kommentarer | Trackbacks ()

4 kommentarer på Kvinnor som dras till kriminella män?

Postat av: Zandra http://znest.blogg.se/

Jag förstår inte heller spänningen
2009-07-12 (19:57:28)

Postat av: Elina - Den svenska blondinen http://www.ensvenskblondin.se

Bad boys liksom. Always! Fattar det inte heller...
2009-07-12 (22:50:46)

Postat av: Anna http://annacondas.blogg.se/

Ja du, jag förstår inte heller riktigt...=P



Å jag förstår att det måste varit fruktansvärt ,men nu är iaf en del av det jobbiga över dvs begravningen! Har nyss (känns det som iaf) mist en nära anhörig/familjemedlem så jag vet så väl hur du känner dig!



Hon ser dig från himlen! =)



Hm parelle..undra om inte det finns i Falun (jobbar ju kvar där) får ta mig en sväng dit och se om det inte lönar sig att beställa ändå då iofs!



Ha en bra dag!kram anna
2009-07-13 (07:36:35)

Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆ http://fashionstars.blogg.se/

jag har en tendens att dras till dåliga män tyvärr.. för att de bra tröttnar jag på. är väll sjuk i huvudet eller något :P på så sätt äre bra att ha en pojkvän som var dålig men bra nu. då tröttnar man inte men blir ändå inte dåligt behandlad. och idag har vi varit tillsammans i 13 månader hihi
2009-07-15 (17:53:48)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: