Är det inte jobbigt att jobba natt?



En av det äldre herrarna  jag jobbar med frågade mig igår: Är det inte jobbigt att jobba natt? Hur orkar ni? Jag svarade att alla måste jobba och att vissa valt att jobba på natten,... Han kika på mig och sa sedan: Jo det är klart, man måste jobba och fullfölja sina åtaganden ,..men ibland jobbar man för mkt å då måste man fråga sig om det är värt det? Jag bara satt där tyst sedan,... Att sånna visdomsord kan komma från någon man knappt känner,.. En gammal mans vishet såklart, ... Är det värt det Areyanna? Tankarna snurrar i mitt huvud,.. Det mesta går på rutin nu, nattjobbet, sova på dagen för att orka jobba nästa natt, hemmet, allt,... Ingen tid för varken kul saker, vänner eller träningen, Glöm det ...Energin min börjar sina. Förkylningen har såklart gjort sitt å den tuffa veckan jag hadde förra veckan med begravningen och allt. Senn mordet på min nära vänninas ex på det i stan,... och allt därimellan,... Tankarna flyger, ... Känns som alla andra har semester och jag jobbar, känns som jag inte gör annat än att jobba. Jobba jobba jobba,... Det var inte pessimistiskt menat men det blev så och det är lite så just nu,.. Bara att köra på, trots förkylning och vågor av  trötthet, för det är ingen ändå som kommer förstå. Jag fixar det här=) Jag måste göra det=) Det bara är så=) Senn får vi se framöver vad som händer i hösst=) Många drömmar och mål "Put on hold",... De får vänta lite nu men snart så kommer de blomstra de med,..... Liksom jag, även om jag är lite "Put on hold "jag med just nu, hoppas ni har tålamod med mig.  Everything´s gonna be fine! Imorgon är en ny dag! Ha en fin kväll nu! C-ya!!=)<3<3<3 


2009-07-16 - 18:44:37 Everyday Life | (0) kommentarer | Trackbacks ()

0 kommentarer på Är det inte jobbigt att jobba natt?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: