Mordet i Stureby: Therese Johansson Rojjo*





Ungefär samtidigt som min kära mamma blev mördad blev Therese Johansson Rojo mördad. En enormt söt fruktansvärt charmig 15 årig  tjej bragdes om livet den 16:onde juni. Tårarna på mina kinder rann inte bara för mamma utan för den här unga tjejen även. Jag kan inte förstå hur människor kan ta till dessa metoder eller dessa val som är som kan komma att förstöra så mycket för så många människor och vara så förödande både för dem själva och alla runtomkring. Jag kan inte förstå vad som fanns i deras sinne eller hjärta som fick dem att besluta sig för att deras liv var mer värt än offrets och alla runtomkring. Vad är det som gör dem så speciella? Vad ger dem rätten att ta våra kära ifrån oss? Vad ger dem rätten att döda en annan människa? Det kommer jag/ vi nog aldrig förstå eller ens få svar på. Det kan debatteras och diskutteras i evigheter. Det enda jag vet är att jag aldrig får tillbaka min mamma, att mina syskon aldrig får tillbaka sin mamma, och att Therese Rojjos vänner , anhöriga och familj aldrig kommer få känna hennes personliga närvaro något mer eller höra hennes röst... På något sätt hoppas jag att dessa människor som bragt andra om livet förstår vilken smärta det åsamkat oss andra oss anhöriga och att det kan stå upp och ta ansvar för sina handlingar. R.I.P Therese R.I.P Mom<3 Ni kommer aldrig raderas ur våra hjärtan och minnen!

Therese Johannsson Rojjos bästa vänns blogg hittar ni här: http://minneavtherese.blogg.se




2009-08-21 - 18:58:44 Tänkvärt | (2) kommentarer | Trackbacks ()

2 kommentarer på Mordet i Stureby: Therese Johansson Rojjo*

Postat av: Elina - Den svenska blondinen http://www.ensvenskblondin.se

Gode Gud, vad hände med din mamma??? Kära hjärtanes gumman... Jag hade ingen aning! Jo att något hänt men inte på det här sättet!!! Herregud gumman... Jag tänker på dig. Kämpa på!!!
2009-08-22 (19:57:39)

Postat av: Zia http://lurifixans.babyblogg.se

Så tragiskt hela den händelsen!!Beklagar det med din mamma oxå.



Och så vill jag meddela att jag saknar dig inne på bloggspace!!!Fin blogg du har här ..

Stor kram Zia
2009-08-23 (20:40:44)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL/Bloggadress:


Kommentar: